„CZYTAM Z KLASĄ – LEKTURKI SPOD CHMURKI” PODSUMOWANIE INNOWACJI REALIZOWANEJ W KLASIE III D

Innowacja pedagogiczna „CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki” realizowana była w klasie III d podczas zajęć edukacji wczesnoszkolnej od września 2019r. później ze względu na Covid 19 zdalnie w domu we współpracy z rodzicami. Została zakończona w maju 2020r.

Założeniem innowacji było zachęcenie dzieci do czytania książek poprzez aktywną działalność edukacyjną.

Innowacja składała się z trzech modułów:

I moduł – FIKUŚNE LEKTURKI SPOD CHMURKI

W ramach tego modułu uczniowie wybrali lekturę Astrid Lindgren „Dzieci z Bullerbyn” i zrealizowali następujące zadania:

– obejrzeli filmik edukacyjny pt.” Cześć dzieciaki” oraz wykonali z plasteliny CZYTUSIE, które zostały wyeksponowane w klasie i zachęcały do czytania,

– w LEKTURNIKU pokolorowali według własnego pomysłu okładkę, uzupełnili strony związane z pierwszą przeczytaną lekturą,

– zaprojektowali i wykonali zakładki do książek, które nawiązywały do przeczytanej lektury,

– przygotowali plakaty zachęcające do przeczytania tej lektury,

– przygotowali w klasie KĄCIK CZYTELNICZY, rozmawialiśmy na temat tego: „Jakie korzyści przynosi czytanie książek?”

II moduł – POLSKIE LEKTURKI SPOD CHMURKI

W tym module uczniowie wybrali lekturę Romana Pisarskiego „O psie, który jeździł koleją” i zrealizowali następujące zadania:

– zorganizowaliśmy w klasie konkurs głośnego czytania,

– wypełnili również „Lekturniki”,

– dzieci opisywały i rysowały ulubioną przygodę oraz samego bohatera,

– uczniowie wykonali z kartonowych pudeł legowisko dla zwierzaka,

– zebrali dary dla pobliskiego schroniska i przekazali je czworonożnym pupilom.

– przygotowali plakaty zachęcające do przeczytania tej lektury.

III moduł realizowany metodą zdalną – POLSKIE LEKTURKI SPOD CHMURKI

Praca nad zadaniami przebiegała w innych warunkach niż dotychczas, bowiem edukacja przeniosła się ze szkoły do domu. Ale okazało się, że praca w domowych warunkach stała się wartością dodaną naszego czytelniczego przedsięwzięcia. Prace, które stworzyły dzieci są nie tylko wynikiem ich indywidualnych pomysłów, ale również rezultatem wspólnych rodzinnych działań. Wsparcie i zaangażowanie Rodziców było bezcenne, ponieważ w obecnej sytuacji trudno by było wykonać wszystkie zadania.

W tym module uczniowie wybrali lekturę Jana Brzechwy „Akademia Pana Kleksa” i zrealizowali następujące zadania:

uczniowie zebrali informacje o autorze czytanej lektury i wykonali plakaty na jego temat,

– wykonali „trójwymiarową” postać Ambrożego Kleksa lub Stasia Niezgódki (różnymi technikami ,według swoich oryginalnych pomysłów),

– wypełnili również „Lekturniki”,

– przygotowałam dla uczniów prezentację w genially z piosenkami, zadaniami, quizami.

Innowacyjność zajęć okazała się niezwykłym sposobem na promocję czytelnictwa wśród uczniów, przyczyniła się do rozwijania u dzieci przede wszystkim kreatywności i twórczego myślenia oraz zwiększenia zainteresowania czytelniczego. Wpłynęła również na umiejętność współpracy w grupie.

Dzięki wspólnym zajęciom uświadamiamy dzieciom i rodzicom znaczenie książek w ich życiu. Czytanie pobudza myślenie, wzbogaca mowę, rozwija wyobraźnię, dlatego dużo czytajmy!

Czytam z klasą -_Modul_I

Czytam z klasą -_Modul_II

Czytam z klasą -_Modul_III